LG Electronics и TP Vision (съвместно предприятие на Philips и TPV Technology) формират алианс с цел развитие на т.нар. „смарт" телевизори с достъп до Интернет. Към обединението Smart TV Alliance по-късно ще се присъединят и големите японски производители като Sony и Panasonic, информира TechNews.bg
Не се съобщава нищо за участие на корейския гигант Samsung.
Официалната информация гласи, че алиансът ще създаде отворена екосистема за разработчиците на софтуер с цел създаване на привлекателни кросплатформени услуги. С други думи, Smart TV Alliance ще достави инструменти за създаване на универсални продукти за "умните" телевизори.
За президент на алианса е избран Бонг Сеок Куон, един от топ мениджърите на LG. В изявлението си той потвърждава трудностите, които трябва да преодолеят разработчиците на софтуер и самите производители на телевизори. Става въпрос за различия в платформите и технологиите, използвани в телевизорите от различни производители.
Куон обещава алиансът да помогне на разработчиците да създадат по-голям асортимент от ТВ приложения. Smart TV Alliance ще пусне безплатен инструментариум (SDK), с помощта на който разработчиците ще могат да създадат ТВ продукти, вкл. с използване на HTML5.
Универсалните приложения ще се пускат на смарт телевизорите от всички марки. Очаква се SDK да излезе към края на 2012 година .
По данни на NPD DisplaySearch, делът на "умните" телевизори възлиза на 20% през първото тримесечие на 2012 гоидна. С най-високи темпове смарт телевизорите се разпространяват в Япония, където вече заемат 36% от всички продажби. Следват Китай (30%) и Западна Европа (29%). Северна Америка засега изостава - делът на Smart TV там е само 18% от продажбите на телевизори.