Докато се изкачвате по корпоративната стълба към върха, е най-добре да внимавате какво казвате и как го казвате. Една малка фраза, може да говори много за вас като човек и професионалист. Без да се усетите може да кажете нещо, което да ви злепостави, както и обратното - да спечелите уважението на колеги и хора на ръководни постове.

За какво да внимаваме...

Списание Esquire състява кратък списък фрази, които може да навредят на професионалния ви живот. Те предлагат и алтернативни твърдения, които да ви помогнат да обърнете всяка слабост и неуспех във възможност да се докажете.

Ето какво не бива да казвате и ето с какво да го замените

1."Не мога" - "Това няма да стане по този начин - нека пробваме друг/друго"

Когато казвате, че не можете да направите нещо, вие всъщност слагате границата на вашите способности и компетентност. Когато дойдете като носител на лоши новини, уверете се, че ги представяте с известна позитивност. Винаги идвайте подготвени да се противопоставите на "не мога" с предложение, което смятате, че ще работи по-добре. Например, ако не можете да стигнете до срещата, кажете: "Тази дата не пасва на графика ми, но можем да се срещнем на следващия ден".

Ако по някаква причина физически не можете да се занимавате с нещо, което сте били натоварени да направите, дайте обяснение и потърсете помощта на друг колега. Ако направите това, поемете пълната отговорност за работата на вашия колега

2. Вместо "Съжалявам, че трябва да ви уведомя", казвайте "Както се оказа"

На всеки се е случвало да започне мейл по този начин. Но започването на бизнес имейл или каквото и да е съобщение с думата "съжалявам" може да предизвика ненужно напрежение до момента на същинската част на въпроса. През 2011 г. Genius Bar на Apple забрани използването на думата "за съжаление" или "съжаляваме, че ви информираме", и вместо това я замени с "както се оказа", за да не е толкова негативно звучащо.

3. "Трябваше да направиш"

Вместо това казвайте "Нека опитаме по друг начин"

Опитайте се да не хвърляте вината, като заявите, че някой "трябваше" да направи нещо по определен начин. Казвайки това автоматично се поставяте в позицията на висшестоящ. Представете своята гледна точка, за да помогнете на човек да стигне до собственото си решение.

11 неща, които уверените хора никога не правят при интервю за работа

11 неща, които уверените хора никога не правят при интервю за работа

Те не бързат, не се извиняват излишно и не се правят на перфектни

4. "Бях зает"

По-добре кажете "Ще наваксаме пропуснатото"

Ако изтъкнете, че сте били заети, вие казвате, че човекът или задачата, с които се занимавате, не са били ваш основен приоритет. Вместо да изглеждате така, сякаш някой ви отнема времето, трябва да изглеждате така, че се радвате да да прекарвате времето си с някого, особено ако става въпрос за работни отношения, които се нуждаят от укрепване.

5. "Не знам"

Вместо това кажете - "Ще разбера как да стане/го направя"

Не е нужно да имате отговор на всеки въпрос, който ви задават, но покажете желанието си да дадете научите още, когато очевидно не знаете нещо. Човек, който говори с увереност, вероятно ще бъде възприет като компетентен, смята Джо Милър, главен изпълнителен директор на Women"s Leadership Coaching.

6. Не съм съгласен с теб

Вместо това кажете - "Бих предложил друг вариант"

Когато обсъждате даден въпрос, простото "не" може да бъде директно, но може да изглежда и грубо. Никога не казвайте, че не сте съгласни с някого, защото това ще прозвучи лично, а вместо това плавно преминете към друга алтернатива.

Тази 100-годишна жена все още работи 4 дни в седмицата - нейният съвет за дълга и щастлива кариера

Тази 100-годишна жена все още работи 4 дни в седмицата - нейният съвет за дълга и щастлива кариера

Подкрепен от Харвард "хак", за да сте по-щастливи на работа

7. "Съжалявам, че стана така..."

Вместо това кажете: "Благодаря, че ми показа грешката"

Може да си мислите, че извинението е учтиво, но то може да стане досадно за слушане. Вместо да кажете "Много съжалявам", можете да кажете "Благодаря ви, че ...".