Борам е YouTube влогър само на 6-годишна възраст и има 30 милиона последователи. Тя е от Южна Корея и се сдоби с жилище на пет етажа в Сеул на тази ранна възраст.
Тя успява да купи имотът благодарение на милиардите, които печели от своите канали във видео платформата. Част от спечелената сума, по-конкретно 9,5 милиарда корейски вона или 8 милиона долара, малката Борам дава за имот в модерното предградие на Сеул - Гангнам. Младата богаташка купува жилището по-рано тази година през семейната компания, която е основана от родителите ѝ. Това става ясно от агенцията за недвижими имоти, уреждала сделката, пише CNN.
Борам има два популярни канала в YouTube. В единият, който има 13,6 милиона последователи, тя представя ревюта на детски играчки, а другият е видео блог със 17,6 милиона последователи.
В един от най-популярните ѝ клипове, събрал над 376 милиона гледания, Борам приготвя нудъли, използвайки детска играчка и ги изсипва ентусиазирано върху камерата.
Някои от нейните клипове обаче за предизвикали противоречиви отзиви. През 2017 година неправителствената организация Save the Children получава оплаквания от потребители, попаднали на съдържание от канала на Борам. Те са изразили притеснението си, че клиповете на 6-годишния влогър могат да окажат негативен емоционален ефект върху малките зрители.
Потребителите са изразили особено недоволство от видео съдържание, в което Борам краде пари от портфейла на баща си и шофира автомобил. След като в случая се намесват и адвокати, съдът в Сеул разпорежда клиповете да бъдат свалени, а родителите да посещават курс, предназначен да даде повече яснота как да се избегне насилието над децата.
Не за първи път YouTube се използва като платформа за печелене на пари чрез детско съдържание. Примери за други деца, които имат милиони последователи е Раян, който също представя ревюта на детски играчки. Така момчето натрупа 22 милиона долара само на осем години.
YouTube дава възможност за печелене на пари по много начини, като например, рекламите, които се показват в съдържанието на влогърите или чрез сътрудничеството с големи марки, чиито продукти са изложени в клиповете. Борам понякога слага линк към производителя или търговеца на играчките, които показва.
Все повече разрастващата се тенденция повдигна и въпроса за безопасността на децата във видео платформата. През февруари YouTube прие нови правила, като изключи коментарите за детско съдържание заради неприлични изказвания на група педофили в мрежата.
Тогава компанията за видео споделяне е прегледала и изтрила хиляди неподходящи коментари под клипове с участие на деца от над 400 канала. Освен това е премахнала и редица клипове с цел да защити децата.