Източник: Мирослава Дерменджиева / money.bg
"Професионалисти в действие" е съвместна поредица на Money.bg и Telelink Business Services, в която показваме какво се случва, когато талантът срещне правилния работодател. В текстовете разказваме историите на 6-ма професионалисти, които могат да вдъхновят успеха на всеки читател.
Какво общо могат да имат фестивал, музикално дуо и компания от технологичния сектор? Ако питате Фарис Аббас - много. Той съчетава рядката комбинация между това да организира музикални събития, да създава електронна музика и да бъде важна част от маркетинг екип във една от водещите IT компании у нас - "Телелинк Бизнес Сървисис".
Telelink Business Services е една от малкото изцяло български IT компании. Отличава се с иновативният си подход към интегрирана дигитална трансформация и предлагането на индивидуални високотехнологични решения. Фирмата е комплексен доставчик на многообразни и рационални услуги в областта на мрежи и центрове за данни, офис производителност и информационна сигурност с клиентска база от над 200 клиента и офиси в България, Европа и САЩ. Партнира си с над 50 международни доставчици като Cisco, VMware, Microsoft и др.
"Опитвам да се съчетавам корпоративния си живот с развитието си като артист и ако трябва да съм честен, това е доста трудна симбиоза. Но аз не мога без тези два свята", казва експертът. Под корпоративен живот той има предвид ролята си на мениджър "Стратегически маркетинг" в TBS, която заема от три години. А артистичните си умения показва в музикалното дуо The Foreigners.
И музикалният му път, и кариерният преминават през различни географски ширини, преди да стигне (или по-точно - да се завърне) в българската столица. Фарис завършва Националната търговско-банкова гимназия, след което заминава да следва в холандския град Хага, където завършва програма по "Международен Бизнес и мениджмънт". Страната на лалетата го среща и с първия му голям корпоративен работодател - Siemens IT Solutions & Services, където прави стаж. "Въпреки финансовия ми профил към този момент, имаше само едно свободно стажантско място и то беше в IT компания - наложи се бързо да се адаптирам към този свят", спомня си той.
Стажантската му позиция е project assistant и тя му помага да навлезе бързо ключови за технологичния свят стандарти и методологии. "В този период участвах в един от най-големите проекти на компанията - обединението с конкурент и създаването на компанията Atos". За кратък период успява да натрупа сериозни впечатления от една изцяло нова за него индустрия, но след това се налага да прекъсне престоя си в Холандия. "Поради множество лични и административни фактори ми се наложи да се прибера", спомня си той.
Оста Хага - София - Барселона - София
Източник: Мирослава Дерменджиева / money.bg
В столицата започва работа в "Софийска вода" вече като project manager. "Бих казал, че прекарах доста интересен период, в който се сблъсках с тежко внедряване на ERP система и други ИТ интеграции - попаднах напълно в ядрото на бизнеса", казва Фарис. Приватизираното държавно дружество дава професионална трибуна на специалиста, която му помага за навлезе още по-дълбоко в проектния мениджмънт на технологичния бизнес. "Но аз знаех, че има какво още да се научи по пътя ми в IT сферата".
Затова решава отново да замине за чужбина - този път за следване на магистратура. Спира се на UPF Barcelona School of Management в Барселона, където намира подходяща програма за търсените умения. "Тя съдържаше голяма част от нещата, които съм минал в реалния бизнес и които съм учил в движение, но предлагаше надграждане на теоретичните и практически познания", казва Фарис.
Има обаче и друга причина да се спре на испанския град - музиката. Градът е световноизвестен със своята сцена за електронна музика. "От над 10 години активно се занимавам с музика - това е страст, която никога не е стихвала и не съм оставял на заден план в живота си. Това е моят втори дом, моята втора работа. Като приключа със задълженията в офиса, отделям време за музиката, като например да отида в студиото или да работя по предстоящо събитие", казва Фарис. Той е професионален диджей, продуцент и колекционер на музика. Казва, че още от 2000-а година насам не спира да търси и събира нова музика. "Направих си една папка на компютъра The Search и започнах да ровя нова музика, нови артисти и така и до днес". Не го питаме колко гигабайта данни е събрал вече в нея.
"Да опростим сложното" е водещата ценност за TBS и се изразява в желанието за улесняване на комплицираните технологични процеси и тяхното внедряване. Жаждата за промяна на средата, в която живеем както и старанието за иновативно и цялостно развитие са основоположните фактори, които движат TBS напред.
Приключението "Барселона" обаче приключва - както това в Хага, отново поради обективни икономически причини. "След като завърших, беше доста сложно да си намериш работа, а стандартната заплата в Испания определено не стигаше за нормален живот", казва той. И отново потегля към София.
Да прехвърлиш музикалната си дарба в работата си
Този път е препоръчан от приятел и по този начин попада в екипа на търговския директор на "Телелинк Бизнес Сървисис" Иво Русев, където първоначално се занимава с проблемите на бизнес развитието. "Срещнах един човек с адски много опит, който едновременно с това е доста отворен към нови неща", казва Фарис за мениджъра си. И добавя, че той му дава пълна свобода на действие и му позволява достатъчно голяма гъвкавост, така че да може да прави най-важното за него - да съчетава живота си в двата свята - корпоративния и музикалния.
Освен проекта The Foreigners, в който Фарис си партнира със Сандро Арабян, развива и друго артистично поле - това на музикалните събития. Двамата са сред основните организатори на фестивала Ritual Gatherings във Варна, който съчетава музика, съвременно изкуство, както и различни традиционни, кулинарни и екологични практики. Последното издание е посетено от над 1000 души, което за нишово събитие Фарис определя като сериозен успех. "След четиригодишен труден път се радваме на надградения мащаб, качество и популярност на събитието.", казва той.
Безплатната TBS Academy е един от най-новите и успешни проекти на фирмата. Главната цел на академията е комплексна подготовка на професионалисти в сферата на IT инфраструктурата, които в последствие имат възможността да станат част от екипа на TBS.
За професионалния си живот казва, че най-голямата му гордост е отдела, в чието създаване участва. След различни проекти в ТБС, в които участва, получава възможността да развие заедно с още двама души маркетинг активностите на компанията. "Бяхме на по 28-30 години и получихме доверието на ръководството да създадем маркетинг отдел от нулата, да ребрандираме компанията, да създаден нов уебсайт, да поставим основите на целия процес по дигитално кампаниране", казва той. Днес екипът вече е удвоен, а по думите му отделът се намира в най-големия си разцвет.
Няма как от думите му по време на разговор ни да не ни направи впечатление, че използва думата vibe (от англ. "атмосфера" и усещане), както за фестивала, така и за работата си в маркетинг отдела и нюанса на този "вайб" в компанията след ребрандирането. Двата свята го зареждат и създават един фундаментален мост между двете професионални пътеки.
За да си успешен в два свята трябва да синхронизираш ритъма им по най-добрия начин и да имаш сърце, което да поеме и двата.