Ан-225 Мрия - най-големият самолет в света, прави своя дебют в небето преди повече от 30 години. Огромната машина, която тежи 285 тона и разполага с шест двигателя, и днес продължава да превозва тежки товари по въздух, но нейният производител "Антонов" има сериозни проблеми от 2015 година насам.
Емблематичната украинска компания попадна под обстрела между Москва и Украйна и на практика спря работа преди 6 години, но сега има нова възможност да възстанови бизнеса си.
За компанията работят около 14 000 души, но през последните 6 години тя не е произвела нито един самолет. Приходите ѝ идват о дъщерното дружество Antonov Airlines, което управлява превозите със самолетите Ан-225.
Всъщност в момента има само един-единствен брой от модела, който се използва за търговско-транспортни превози. Още към края на 80-те години от "Антонов" започват производството на втора машина Ан-225, но до завършването ѝ така не се стига заради липса на средства. Към момента тя все още стои наполовина завършен в склада на компанията.
Украинската компания обаче има нова надежда, която може да ѝ върне предишната слава и да ѝ позволи да произвежда отново. Това е наследникът на АН-225 - моделът Ан-178, към който вече има сериозен интерес от различни държави, като Перу и Китай.
От сайта Emerging Europe посочват, че вече има 50 поръчки за него, като част от тях са били направени от Iraqi Air Force.
След като през последните три десетилетия "Антонов" се "задържа на повърхността" благодарение на товарните превози, сега има възможност да се върне отново към производството на самолети и да завладее отново част от пазара.
Компанията е основана през 1946 година в Новосибирск в Русия, като в началото произвежда добре познатият модел АН-2. В началото на следващото десетилетие тя премества дейността си в Киев. От тогава насам е произвела над 22 000 самолета, включително АН-24, на който са пътували близо една трета от пътниците в бившите съветски републики.
От 60-те години компанията започва да се специализира в разработването на големи летателни машини за превози на товар по въздух. Малко по-късно се появява най-големият масово произвеждан самолет АН-124 Руслан, на базата на който през 80-те години е разработен АН-225.