Общият брой на служителите на кол центровете (call centers) за ИТ услуги в България спрямо всички заети в технологичната индустрия в страната през 2005 година, когато практически стартира бизнеса, е бил само 0,2 на сто.
След шест бурни години на растеж, делът на заетите в сектора нараства до 14,3 % и вече е в Топ 3 от 10-те ИТ сектори в страната по брой заети.
Това показват резултатите от годишното проучване на независимата агенция CBN Pannoff, Stoytcheff & Co., специализирана от 1991 г. в изследване и анализ на ИКТ бизнеса, пише в сайта cbn-bulgaria.com.
Стремителният ръст на работните места кореспондира с рязко свиване на персонала в един друг ключов ИТ сектор - телекомуникационния показва анализът .
Средното възнаграждение на зает в сектора на ИТ аутсорсинг изнесените услуги през 2005 година е 81 % от средното за технологичната индустрия в страната.
През 2011 г. служителите в кол центровете вече взимат 94 % от средното за ИКТ бизнеса като цяло.
В проучването се подчертава, че аутсорсинг секторът все още не може да влезе в Топ 3 по заплащане, макар и да е в Топ 3 по заети.