Потребителското доверие ще изведе облачния бизнес на Microsoft пред големите му конкуренти Amazon и Google, предвижда изпълнителният директор на компанията Сатя Надела.
"Доверие не само в технологията, етиката около изкуствения интелект, поверителността на личните данни, сигурността - всичко това има значение, за да се доверите на бизнес модела", заяви Надела пред CNBC.
Основният бизнес на технологичните компании е под засилен контрол през последните седмици, на фона на нарастващата загриженост за неприкосновеността на личния живот на потребителите и разкритията за количеството данни, което гиганти като Facebook и Google събират данни от потребителите си.
Microsoft не разполага с "целеви бизнес, който е на свобода" на платформите си. Компанията използва абонаменти с ограничени фирми, поддържащи реклами, за да помогне на клиентите да "извлекат повече от данните и времето си".
"Мисля, че хората ще придават по-голяма стойност на данните си. Дори отделни потребители ще осъзнаят факта, че няма нищо безплатно. Някои ще си кажат, че използват безплатна услуга в замяна на някои данни. Но няма нищо безплатно в това", обясни Надела.
Microsoft има план как да надвие Google и Amazon на един важен фронт
Гигантът обяви ново придобиване
По-добри отношения с търговците на дребно
Microsoft смята Amazon за основния си конкурент във все по-важния бизнес с облачни услуги, а чак след това идва Google. През последните години всички технологични гиганти увеличиха инвестициите си в този бизнес, тъй като т. нар. интернет на нещата и непрекъснато нарастващия набор от свързани устройства изисква по-голяма изчислителна мощ и капацитет за съхранение.
Но Google и Amazon използват приходи от реклама и продажби на дребно, за да подкрепят своите облачни бизнеси и други начинания, което може да противоречи на интересите на техните бизнес клиенти.
"Amazon и Google са фантастични в справянето с транзакциите. Те имат приятен двустранен пазар, където могат да се субсидират във взаимна полза", смята Надела.
Ръководителят нарече рекламния бизнес "фънки", с аукционния ценови модел, който повишава цените, тъй като повече търговци на дребно купуват.
"Никога не съм виждал бизнес модели, където (когато) има повече търсене, има по-високи цени. Така че се чувствам като всеки клиент, който по същество субсидира собственото си увеличение на данъците и трябва да мисли точно как ще работи това в дългосрочен план", обясни шефът на Microsoft.