2020-а трябва да бъде годината, в която Румъния трябва да работи върху стратегия за привличането на нов трети производител на автомобили в страната, след като в страната в момента коли плавят Renault под бранда Dacia и Ford.

Тези стъпки трябва да дойдат в контекста на това, че Румъния изгуби три важни инвестиции в сектора през последните десет години. Последната от тях беше широко обсъжданото вложение от 1 милиард евро на Volkswagen в нов завод в Източна Европа.

Това пишат от местното издание Business Review в свой анализ за очакванията за инвестиции в страната през 2020 година.

Румъния ще продължи да развива автоиндустрията си. Но само ако привлече нови инвестиции

Румъния ще продължи да развива автоиндустрията си. Но само ако привлече нови инвестиции

Отрасълът е изключително важен за местната икономика, но е изправен пред предизвикателства

"Румъния може да предложи някои важни предимства за автомобилните производители - инфраструктура, конкурентна работна сила и солидна мрежа от производители на части и компоненти, концентрирани в региона", се казва в него.

От медията посочват, че стратегията за привличането на нов автопроизводител трябва да включва проекти за дуално обучение, партньорства с университетите и изследователските центрове, държавна помощ за комунални услуги, създаването на индустриален парк и на специализиран център за изследвания, високи технологии и дигитализация.

Румъния се готви да достигне нов исторически връх в автомобилното производство през 2019-а

Румъния се готви да достигне нов исторически връх в автомобилното производство през 2019-а

Въпреки забавянето в Германия

През първите осем месеца на 2019 година двете автомобилни компании в северната ни съседка са произвели над 317 000 коли, като очакванията са за цялата минала година страната да запише нов исторически връх в продукцията, след като предходната също беше рекордна. За 2018 година производството беше в рамките на над 500 000 автомобила.

Автомобилната индустрия е ключова за румънската икономика. Тя осигурява около 14% от брутния вътрешен продукт (БВП) и допринася за 26% от износа й. Тя е една от най-големите индустрии в страната и въпреки глобалните промени на сектора остава един от основните двигатели на растежа на Румъния.