Мегапроектът за изграждането в Пирея на едно от най-големите търговски пристанища в Европа, финансиран от катайския гигант Cosco, трябва да се превърне в двигател за тяхното партньорство между Пекин и Атина.

Бизнес отношенията между двете държави трябва да се разширят и в други икономически сектори, както и да отворят нови възможности като част от инициативата "Нов път на коприната".

На това мнение е гръцкият министър на корабоплаването Янис Плакиотакис, цитиран от Kathimerini, позовавайки се на информация на китайската агенция Xinhua.

Съседка на България изгражда най-голямото търговско пристанище в Европа

Съседка на България изгражда най-голямото търговско пристанище в Европа

Съоръжението ще бъде хъб в бързо развиващата се търговия между Азия и Европа

"Гърция възприема Китай като приятел и стратегически партньор, а китайският президент Си Дзинпин посети страната през ноември, което показа, че и двете страни оценяват съвместната работа по проекта за пристанището в Пирея, както и до други такива", коментира Плакиотакис в интервю за китайската агенция.

"Има голям потенциал за партньорства, но най-стратегическото от тях е Пирея", допълва той.

Cosco разширява пристанището в Пирея с 800 милиона евро

Инвестират €800 000 000 в Пирея, за да я направят третото най-голямо пристанище в Европа

Там ще бъдат изградени четвърти терминал за контейнери и търговски център

Преди няколко месеца стана ясно, че китайската Cosco, която взе на концесия пристанището в гръцкия град, ще работи по мащабен проект за неговото разширяване заедно с властите в Атина. Тогава стана ясно, че в проекта ще бъдат вложени между 600 до 900 милиона евро. Първоначалното вложение трябва да бъде от над 100 милиона евро.

Проектът предвижда на порта да бъде изграден нов четвърти терминал за контейнери, който ще струва 300 милиона евро. Той трябва да увеличи капацитета на пристанището от7 милиона контейнера годишно на 10 милиона до 2021 година. Заедно с това там ще бъде построен и търговски център.