След смъртоносните терористични атаки, които се случиха миналата седмица в Париж, свързани с „Ислямска държава”, хакерският колектив „Анонимните” обяви война на екстремистката групировка. Един стартъп от Силициевата долина също попадна в „бойното поле”.
CloudFlare е услуга, която помага на уебсайтовете да останат онлайн, когато се сблъскат с огромен трафик. Действа като посредник или филтър и е жизненоважна защита срещу DDoS атаки, в които някой изпраща огромно количество трафик към сайт, за да се опита да го срути, предаде Businеss Insidеr.
Припомняме, че американската компания CloudFlare Inc. оперираше и системата на Централната избирателна комисия по време на тазгодишните местни избори у нас. На самия изборен ден системата се срина не само в България, но и извън граница, като тогава компанията обясни, че причината се намира в регионалния сървър.
Шестгодиният стартъп не дискриминира, когато става дума за избор на клиенти. Компанията дори е била обвинявана в предпазването на десетки уебсайтове, свързани с „Ислямска държава”. В резултат на това попада „под обстрела” на някои членове на хакерската организация.
Главният изпълнителен директор на CloudFlare Матю Принс отвърна на „удара”, като изказа предположение, че „Анонимните” са лицемерни, имайки предвид, че много от членовете на колектива очевидно използват услугата.
Той сравни критиките с „анализ, извършен от деца”, който е трудно да бъде приет сериозно. „Анонимните” ни използват за някои от сайтовете си, въпреки напрежението от някои кръгове да свалим сайтове на „Анонимните” офлайн”, добави той за The Register.
„Дори да хоствахме сайтове за „Ислямска държава”, това нямаше да е от никаква полза за нас... Представям си, че този тип хора плащат с откраднати кредитни карти, така че това е негатив за нас”, обясни Принс. Той каза още, че CloudFlare е готова да спре предпазването на уебсайтове, ако се подходи през правилните американски законови канали, въпреки че „по-често следователите искат да запазят сайтовете, отколкото да ги свалят”.
През март Bloomberg съобщи, че стойността на CloudFlare е над 1 млрд. долара и се очаква да стане публична компания през 2017 г. Според Матю Принс дотогава фирмата може да струва колкото компанията за софтуер Workday, която бе оценена на 7,8 млрд. долара при първичната публична оферта.
Активисти на „Анонимните” пуснаха акаунтите в Twitter и лични данни на хора, за които твърдят, че са свързани с „Ислямска държава” и поеха отговорност за над 5000 изтрити акаунта в платформата за микроблогове.