2019 година започна тежко за световната автомобилна индустрия, след като за предходната беше отчетен първи спад на производството и на продажбите на коли от девет години насам. За сектор следващите месеци ще останат трудни и белязани от висок риск, посочват в свой анализ експертите от Euler Hermes, цитиран от Business Review.
В САЩ продажбите на нови автомобили се свиха с 2% до 16,8 милиона броя на фона на подем, отчетен от пазара на возила втора ръка.
През миналата година Китай, която е най-големият автомобилен пазар, регистрира над 29% спад. Това беше първото свиване на продажбите там от близо три десетилетия. Последните няколко месеца носят надежда за частично възстановяване на търсенето в страната след по-стабилното потребителско доверие.
В Европа особено силен ефект върху индустрията оказват по-строгите стандарти за вредните емисии. Експертите от Euler Hermes прогнозират по-бърз спад в продажбите на дизелови коли и нараснал брой на новите модели, отговарящи на новите изисквания.
Като цяло според оценката на специалистите секторът остава уязвим на външни фактори, като Брекзит, американската търговска политика, както и на потенциалното налагане на мита върху вноса на европейски автомобили в САЩ.
Въпреки затруднената ситуация за индустрията в глобален мащаб, секторът в Румъния се справя повече от добре, посочват от Business Review.
Северната ни съседка отчита пет поредни години ръст на продажбите на коли. За миналата година те регистрираха 20% ръст, а само за първите три месеца на 2019 година увеличението е с 6%. Износът остава основният двигател на растежа, като броят на внесените возила значително надхвърля този на изнесените.
Прогнозите са, че към края на тази година Румъния може да достигне исторически връх в автомобилното производство, като за първите пет месеца марките Dacia и Ford са произвели около 220 000 коли, като се очаква търсенето да остане високо и през останалите седем месеца. През миналата година Румъния произведе над 500 000 броя, което беше рекорд за страната.
За северната ни съседка автомобилната индустрия остава една от най-важните икономически сили в Румъния, която осигурява 14% от брутния вътрешен продукт (БВП) на страната и 26% от износа.
GolaVoda
на 22.07.2019 в 20:31:08 #1Не е вярно !!! автомобилната индустрия е в застой и в Румъния.. а печалбата отива във Франция Дачиите вече се правят в Мароко.. в Мароко!!! румънците го духат яко... В Румъния само пренасочват на готовите коли към различните пазари..